söndag 29 maj 2011

Mysterium

Känsliga och/eller ointresserade läsare varnas härmed. Resten av inlägget kommer att handla om flytningar / mens / diverse kroppssymptom. Känns det jobbigt, sluta läsa nu.


**********


Okej, såhär ligger det till: Sen jag slutade med p-piller har mensen blivit alltmer regelbunden, och de senaste gångerna har cykeln varit på 24 dagar. Dag 24 då jag borde fått mens var igår, lördag.

I torsdags fick jag någon slags mens/flytning. Typ rödbrun. Alltså med lite blod i. Detta höll på av och till torsdag-fredag. Sen igår lördag kom nästan ingenting. Idag söndag fick jag en massa mensvärk (framför allt ont nederst i ryggen). Men ingen mens. Bara några enstaka droppar i toaletten, inget mer.

Vanligtvis går det till såhär när jag får mens: Dagarna innan får jag stegrande menssymptom, värk osv, som kulminerar i mensvärken från helvetet samtidigt som mensen kommer, och det brukar vara ganska mycket de första dagarna. Jag blir också väldigt öm i brösten dagarna innan och det går över så fort jag får mens.

Den här gången har jag inte haft lika mycket mensvärksymptom dagarna innan, och inte alls lika ont i brösten som jag brukar ha. Men idag har jag gått runt med den där molande värken hela dan, och det var värst runt mitt på dan. Men bara som sagt några få droppar blod.

I morse gjorde jag ett graviditetstest, men det visade negativt. Det kan ju iofs vara för tidigt, man ska ju helst vänta ett tag. Men det är ju hur som helst skitkonstigt. Att det inte kommer någon mens borde ju vara ett graviditetstecken, men att jag ändå får en massa mensvärk, sån där molande ryggvärk. Det är väl inte något normalt graviditetstecken alls?

Vad händer i min kropp just nu?

7 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Jag håller tummen! De finns ju de som blöder fast de är gravida. Min mens krånglar ju som fan sådär fast värre, me nu vet jag ju att det beror på en cysta. Om du inte är gravid men det fortsätter lite skumt tycker jag att du oxå ska kolla upp det eftersom även ofarliga cystor kan göra det svårare att bli gravid + rubba mensen. Jag håller som sagt tummen och väntar på uppdatering!

Elvira sa...

Molvärk kan man också ha, ffa i början av graviditeten, av att livmodern växer : ) hoppas hoppas!

Camilla sa...

Den där tidiga blödningen kan ju ha varit nidationsblödning (dvs när ägget fäster i livmodern). Inte helt omöjligt. I och med att du har så kort cykel så kan det ju vara för tidigt att testa positivt. Håller tummarna stenhårt!

Caroline sa...

Jodå det kan vara graviditetstecken att man får molande värk. Det känns lite lika men är nog framförallt att livmodern sätter igång och gör sig större. Jag hade så. Det mesta som man vanligtvis får av mens kan man få av graviditet, utom just mens då... typiskt. Fast blöda kan man göra ändå, nidation som de skriver. Flytningar ochs å ändrade sig mycket för mig senast minns jag. Karaktären var en annan.

Det är åt helvete att behöva vänta fem sex dagar från beräknad mensdag innan man kan testa sig med rimlig chans för testet att göra sitt jobb!!

Haren sa...

Åh vad jag hoppas att detta är bra tecken. Kommer ej ihåg om jag hade mensvärk men jag hade småblödningar i tre dagar eller så.

CECILIA sa...

Håller tummar och tår!!!

appelpaj sa...

jag hoppas på er! läser din blogg och känner så mycket. härligt!