söndag 12 juni 2011

Felåt

Jag är en jättedålig bloggare. Jag skriver hur sällan som helst och sen skriver jag saker utan att följa upp och berätta hur det gick.

Det gick dåligt. Ingen graviditet i sikte.

Det är lite irriterande. Hur kunde det vara så att jag efter ett endaste litet fylleligg på valborg 2006 blev gravid bara sådär, med en kille vars största intresse är skoter och som sparar delar av semestern till älgjakten på hösten, och nu, med mitt livs stora kärlek, han som skulle bli en fantastisk förälder tillsammans med mig, ska det vara så himla svårt? Vad är dealen?

Inte Skyldig säger att hon tror att vi nog får till det en ljus sommarnatt på smekmånaden i Sverige. Om det inte blir innan det så hoppas jag att hon har rätt.

8 kommentarer:

inte skyldig sa...

Jo men det blir så. Det är jag säker på. Ni kommer att få ett vårbarn. Och det kommer vara världens bästa lilla unge med världens bästa föräldrar.

Duktiga Tjejen sa...

Jag skrev en jättelång kommentar, men varje gång jag lämnar kommentar till dig så kommer den aldrig med första gången. Blir galen! Hang in there iallafall, de flesta tar de ju faktiskt runt ett år för (ingen tröst, men...).

Underlandet sa...

Ja! Vårbarn! Så himla fint!

CECILIA sa...

Ett tips från min syrra som är sjuksköterska är att äta Bisolvon (slemlösande vid hosta) för det gör det lättare för the little guys att ta sig igenom fram till ägget. Citat fr nätet:
"Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. Både mannen och kvinnan bör genomgå behandlingen så att bådas sekret tunnas ut. Ta ungefär 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Detta kommer att göra så att spermierna lättare kan ta sig fram. Barnlöshet beror ofta på att sekretet hos kvinnan är för tjockt."

Har ej testat själv, men det ska tydligen vara ett knep. Det kommer att hända, och när det gör det och när bebisen kommer så kommer du att tänka vilken tur det var att du inte blev preggo tidigare för då hade ju inte just den där lilla människan kommit till dig.

Underlandet sa...

Åh, men värsta bästa konkreta tipset! Tack, tack, tack!

Haren sa...

Men så klart så kommer ni få en unge som vill vara lite tvärtemot era värderingar och så. Så den VÄGRAR att bli till innan ni har gift er. Busig.

Allvarligt talat så är det ju lätt att tycka att det tar sig på direkten för alla andra och så. Men jag läste i en intervju med en läkare som var fertilitetsexpert som menade att det vanligtvis tar sex till åtta månader för kvinnor strax över trettio att bli gravida. Och jag håller med Cecilia, ni kommer ju att vara råglada för att ni fick precis just den bebisen sen när det händer.

Linnéa i Alabama sa...

Tack med en update! jag tänkte på er ig¨r och debatterade med mig själv om man skulle vilja fråga. Hur offentlig kommer du att vara med hur allt går för er? mao, kliver jag dig på tårna om jag frågar hur det går?

Underlandet sa...

Haren: Det kanske är så det är! Men då blir det snart då, hoppas jag, för om mindre än en månad är vi gifta.
Och jo, jag läser all sån där statistik och tänker "det är helt normalt, det är helt normalt", men hjärnan och hjärtat synkar inte alltid...

Linnéa: Du trampar inte på några tår, lovar! Så fort jag har en sticka med två streck på lovar jag att berätta här. Och så fort jag sagt det på jobbet lovar jag att berätta på offentliga bloggen också!