torsdag 16 juni 2011

Det läskigaste jag vet

Önskerubrik från Linnéa i USA.

----------

Det finns något som gör så ont i hjärtat att jag knappt vågar tänka på det. Tanken på att bo kvar i Underlandet, jättejättelångt bort när mina föräldrar blir gamla och sjuka. Att hälsa på dem på ålderdomshemmet max en gång om året. Att inte kunna hälsa på dem på sjukhuset om de ramlar och bryter lårbenshalsen.

Lillebror finns kvar i Sverige, men ändå.

Jag får ändå ont i magen av tanken att de ska vara ensamma. Att något ska hända dem och jag är på andra sidan jorden. Att de blir sjuka och jag inte hinner fram.

Förra året dog min farfar. Jag ringde honom nästan varje dag på sjukhuset, men jag var inte där. Det var över ett år sen han begravdes och jag har fortfarande inte lagt en blomma på hans grav.

Nejmen nu började jag gråta på jobbet och allt.

5 kommentarer:

Linnéa i Alabama sa...

ohh, nu fick jag en klump i magen. Det är det läskigaste jag vet här med! Att inte finns där, att missa det viktiga och inte ge tillbaka. Förlåt det var inte meningen att göra dig ledsen och påminna som om det som ger ångest.

Duktiga Tjejen sa...

Faktiskt jag med, och jag är glad varje dag jag bor i Sverige att jag har dem nära.
Jag kanske flyttar utomlands igen och är borta länge nångång, men då är det just detta som är det värsta. Förstår dig!

Ellinor sa...

Men åh så fint, nu grinade jag med. Vet du det spelar ingen roll om man bor i samma land eller inte.
Jag bor långt bort från mina föräldrar och morfar. Det är precis samma sak. jag grinar ofta när jag pratar med morfar för att jag saknar honom så.
Jag bor i Västerbotten, Vindeln
Pappa bor i Norrköping det är 84 mil emellan. Mamma bor i karlstad det är väl 74 mil till stockholm och sen till karlstad är det 28 mil. det är 98 mil bort till mamma och morfar.

Så landet spelar inte någon roll. Det kan vara samma land men ändå väldigt långt bort.

Kram på dig

anydaynow sa...

Precis så. Aj vad ont det gör. Fick det där beskedet jag bävat för idag, helt klart det värsta med att bo utomlands.

Kram.

Underlandet sa...

Linnéa: Nej, du behöver inte säga förlat. Jag tror ända att det är bra att tänka pa jobbiga saker ocksa ibland, fast man gärna vill ignorera dem.

Anydaynow: Jag läste och jag haller tummarna sa hart sa de blir bla att du hinner fram i tid.