måndag 16 maj 2011

Konstateranden

1. Jag är världens sämsta bloggare just nu. Jag hittar liksom ingen balans mellan den här och den andra bloggen och skriver det mesta på den andra. Fast jag egentligen gillar den här. Måste bara hitta var den passar in.

2. Vi var på fest i lördags och det var en argentinare där. Plötsligt mindes jag varför inte skulle kunna tänka mig att bo i Buenos Aires resten av mitt liv. Efter min oskyldiga fråga "Hej, vad gör du här i Underlandet?"var jag fast i en halvtimmes monolog om hans egna förträfflighet (tills jag lyckades smita med ursäkten att jag var tvungen att gå på toaletten).
*Disclaimer: Jag generaliserar hejvilt, jag vet. Jag har massor av fantastiska vänner från Buenos Aires. Men alltså, gemene person (särskilt män) som man träffar på gatan eller på fest eller så i Buenos Aires har en otrolig förmåga att anse att världen snurrar runt dem och att tro att alla andra är vansinnigt intresserade. Inte så charmigt, if you ask me.*

3. Vår sambo hade middag med vänner hemma hos oss i helgen. En av dem var hennes ex, en transkille. Så. jävla. snygg. Alltså det där lite androgyna i utseendet som transkillar har. Mycket fördelaktigt. Dessutom var han mycket smart. Jag fick en tillfällig minicrush på honom där och då.

2 kommentarer:

Linnea i Alabama sa...

Jag gillar den har bloggen! Alskar fargerna. Mer inlagg!

Peppe sa...

Jag också. Och jag har liksom helt filtrerat bort att argentinare ofta är så där självcentrerade, men du har ju helt rätt.