lördag 28 maj 2011

Okej, lite stressad över bröllopet är jag kanske

Typexempel på ful traditionell
tårta
Oj, då. Jag skällde visst ut O just över bröllopstårtan.

Typexempel på
cheesecake som
jag vill ha
Alltså, hans mamma vill betala tårtan, men hon fattar liksom inte att nej, ingen jävla traditionell fultårta. Som dessutom inte är särskilt god.

Jag vill ha cheesecake.

O säger att för hans del spelar det ingen roll.

Och jag blir tokig för varenda gång så ringer hans mamma och säger att nu har hon kollat på det och det konditoriet och hittat en jättefin tårta, och alla är tråktraditionella och VARFÖR kan O inte bara säga nej?

Åh. Så nu kommer hon hit för vi ska snacka tårta och då blir det ju jag i slutändan som får förklara för henne att nej, en sån tårta ska vi inte ha, vi ska ha en fin och god cheesecake.

Och så skäller jag på O.

Bröllopsstress, alltså. Är det nu det börjar?

5 kommentarer:

Caroline sa...

Jag har aldrig förstått mig på varför man ska ha en sugar paste-tårta som bara är snygg men inte god. Mina prioriteringar är precis tvärtom!

Duktiga Tjejen sa...

Sydamerikanska killar säger aldrig nej till sina morsor... Eller gäller det killar överlag? Om ni betalar tårtan själva då, eller är det inget alternativ? Kan du inte hitta på att s många svenska gäster är allergiska mot nått du har i de där traditionella tårtorna? ;)

Haren sa...

Men litelite bridezilla måste du ju få vara. Tycker att cheesecake-tårtan verkar asgod och fin och betydligt roligare en traditionell "släng några rosor på toppen"-tårta.

Linnea i Alabama sa...

GO BRIDZILLA! du kommer ångra dig om du inte går bananas åtminstone en gång. Det är som att skicka ut inbjudningar, skaffa ringar och klänning. Man måste bli bridzilla för att det ska räknas som ett riktigt wedding.

CECILIA sa...

Haha jag vet precis hur det är. Jag fick ett UTBROTT över stolarna som min pappa hyrt till vårt bröllop. Min erfaranhet säger att det kommer inte att hänga på tårtan, det är ingen dealbreaker, och om din blivande svärmor blir glad och nöjd av att få välja tårta så låt henne göra det då. Fatta vilka bonuspoäng du skulle få.