onsdag 25 maj 2011

En lista

Snodd från Inte Skyldig och Just Another Fucking Blog:

Just nu tänker jag på bröllop, sverigeresa, bröllop, sverigeresa, bröllop, sverigeresa. Och däremellan lite jobb och lite framtid.
När jag vaknar på morgonen vill jag nuförtiden ofta sova lite till, fast rent allmänt är jag ju en morgonpigg person.
Min mobiltelefon är en begagnad apparat för att ringa och skicka sms. Inget mer. Jag tror inte ens jag vet hur man slår på en iPhone. Det verkar spännande att ha en telefon som man kan göra massa annat med, men när man bor i en stad där rånrisken är överhängande om man tar upp en sån på gatan känns det inte riktigt värt det.
Imorgon kommer jag förhoppningsvis kirra notarie till bröllopet. Då ska O och jag gå och prata med den tilltänkta. Vore fint om vi fick en vigselförrättare snart.
Ikväll skall jag jobba eller träna. Eller kanske köpa skor till bröllopet. Eller gå och snacka med frisören. Det är lite oklart än så länge.
När jag bakar mediterar jag. Älskar att knåda deg.
Sist jag grät var nog förra eller förrförra veckan då jag som vanligt fick lite ångest över det här med våra inkompatibla drömmar.
Kärlek är trygghet och lycka.
I somras var jag... pass. Jag bor ju i ett land utan årstider. Senast det var sommarmånader i Sverige jobbade jag på som vanligt här. Men SNART blir det TRE VECKOR SVENSK SOMMAR. Jag dör av längtan.
Jag pratar spanska som de infödda här. Folk brukar nästan aldrig märka skillnad. Det känns fint.
Jag lyssnar på salsa.
Jag är sämst på att hantera konflikter. Pallar inte. Tycker att det är skitjobbigt. Får ångest.
Jag är bäst på att organisera och styra upp.
Den bästa känslan är att veta. Den här personen vill jag bli gammal tillsammans med.
Jag är rädd för att bo för långt borta när mina föräldrar blir gamla och sjuka.
När jag lagar mat gör jag det oftast så enkelt som möjligt. Tycker inte att det är så kul.
Jag brukar få komplimanger för min spanska och mina salsaskills.
Jag glömmer aldrig människor som gjort intryck på mig.
Jag vill ha två streck på graviditetstestet.

Inga kommentarer: