onsdag 6 april 2011

Redan innan han lärt sig gå

Jag har en vän som har en alldeles osedvanligt söt bebis. Bedårande leende. Kinder som man vill nypa i.

Hon lägger upp foton på honom på facebook ibland, och jag blir så himla irriterad. Inte av fotona, men av kommentarerna. Varannan kommentar går i stil med: "Varningslapp på den där! Han kommer att bli en riktig tjejtjusare!"

Hur lång tid ska det ta innan folk slutar att bara anta att alla är eller kommer att bli heterosexuella? Han kan väl lika gärna bli en killtjusare. Till exempel.

2 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Helst sant! Det är ju dock sånt man bara säger, typ som att man säger "har du varit på tjejkalas?" till en kille som har öppen gylf. Oavsett sexuell läggning. Fattar poängen dock och jag håller med. Jag skulle hellre skriva "ooh, han kommer att bli en liten hjärtekrossare..." fast det är ju förvisso att utgå ifrån att ungen blir lite svinig, och det är ju inte heller bra.

TORGNYSDOTTER sa...

Min son (då ett år) förälskade sig i en jämnårig pojke på kulturhuset i vintras. De hade skitkul. Mamman var helskön och lättsamt alternativt, men när jag sa: va kul om de gifter sig när de blir vuxna - kunde hon inte hålla ordning på de upprörda anletsdragen.

Kul att se någon annan göra en sån här notering - ibland tror jag att jag är helt ensam om det:D