söndag 3 april 2011

Blandad söndag

För första gången på månader kan jag göra absolut ingenting på en söndag. Jag har legat kvar i sängen länge och slötittat på TV, nu har jag förflyttat mig till soffan och slösurfar på internet istället. Det är helt fantastiskt! Gud, vad jag har längtat efter att göra ingenting.

Lite blandat:

Jag har en facebook-kontakt som jag gick i högstadiet med. Hon var alltid mobbad och ligger kvar i min hjärna som ett dåligt samvete, varför gav jag inte henne fler chanser då? Hjälpte henne? Jag försökte vara snäll emellanåt men det är inte lätt när man själv är en plugghäst, inte mobbad, men definitivt inte en av de populära. Grejen är att jag vill dölja henne i min feed för hon skriver så grymt irriterande statusuppdateringar*, men varje gång jag är nära att klicka på "dölj allt från X" kommer det där dåliga samvetet.
Så jag fortsätter att se de irriterande uppdateringarna i min feed.

Jag ska snart skriva om era fina enkät-svar, men eftersom Anydaynow efterfrågade Skotermannen kommer en liten uppdatering. Sedan sist har han och flickvännen gjort slut och han har flyttat till en egen lägenhet där han bor själv. Det verkar också som att han har problem med skotern:
Har hämtat skotern. Dags för nå skruvning! Suck,,,,
Lutar åt att ena spridarn har lagt av.Eller hängt sig!Vet ej änn!
Han håller ändå modet och festhumöret uppe:
whiskey å renat så vare menat! Vårt mål ä alkohol för dom som tål SKÅL!!!! ;)

Jag ska ta itu senare med att skriva ett brev till mitt fjortonåriga jag, kan ni inte göra det allihopa?

Nu ska jag slöa vidare ett tag. Hörs senare!

*Autentiska exempel:
"Jag har burit barn i magen, sovit med dem på bröstet. Jag har kysst små tår, torkat bort tårar. Jag har blitt spydd och kissad på, tillbringat sömnlösa nätter för å få dem till att sova, men jag vill inte byta för allt i världen! Jag har långt ifrån någon modellkropp, men när jag ser mej i spegeln ser jag en MAMMA, och det finnes ingen större ära eller välsignelse! Stjäl denna gärna om du också är en STOLT MAMMA!!"
"Var och en av oss har 1000 önskningar. Att vara smalare, större, rikare, ha en ny telefon.. En cancerpatient har bara en: att bli frisk igen. Jag vet att 97% inte kommer att sätta detta på sin logg, men jag vet att 3% av mina vänner kommer att göra det, för att hedra de som dött av cancer eller dom som kämpar just nu. ♥"
Och nyss bjöd hon in mig till eventet "Kan vi tjejer nå 100.000 före grabbarna"


Inga kommentarer: