fredag 22 juli 2011

Ikväll

Väskorna är snart packade, sista presenterna ska inköpas, sen bär det av till flygplatsen för vår smekmånad till Sverige.

Jag har varit helt sjukt peppad och det är jag väl fortfarande, men när jag öppnade dn.se i morse och läste om Norge la sig en sordi över respeppen. Bomb. I Oslo. Flera döda. Och en galning som skjuter vilt på ett socialdemokratiskt ungdomsläger.

Det känns overkligt och obehagligt och så himla, himla ledsamt.

Och jag vet, det har egentligen ingen logik, jag borde inte vara rädd, för det första för att det var Norge och inte Sverige och för det andra för att jag faktiskt bor i ett land som ligger ganska högt upp på listan över farliga länder i världen och det har smällt minst en två-tre bomber i stan sedan jag flyttade hit för dryga tre år sedan.

Men som sagt, det känns overkligt och obehagligt och så himla, himla ledsamt.

1 kommentar:

Duktiga Tjejen sa...

Ja, helt ofattbart. Det är så oväntat när det händer i tryggheten, och så många döda. Önskar er en härlig vistelse här iallafall! Hör av er om ni är i Sthlm och har tid att ses.