lördag 20 augusti 2011

Preggosymptom vecka tolv

Inte en enda gång har jag mått det minsta lilla illa, inte ett enda kräks. Man skulle nästan kunna tro att jag inte var gravid alls, om det inte vore för:

Trött. Trött, trött, trött. Det börjar avta så smått, men himmel vad trött jag har varit. Det tar väl lite energi av kroppen att tillverka en ny person, kan tänkas.

Hungrig. Jag blir vrålhungrig var tredje timme, punktligt. Sådär så att jag känner att om jag inte får mat NU så svälter jag nog ihjäl. Sen äter jag typ en halv macka och blir proppmätt. Som en fågel, ungefär. Eller kanske som en bebis.

Kissnödig. Det är som att jag druckit tre-fyra öl konstant. Måste gå på toa hela tiden. HELA tiden.

Och det sämsta av alla:

Ingen sexlust. I princip ingen alls. Vi hade sex typ tre eller fyra gånger på vår treveckors smekmånad. Vad är dealen med det? Nu när det är dags för den andra trimestern av den här graviditeten väntar jag med stor spänning på den stora preggokåtheten som tydligen ska komma. För såhär kan vi ju inte ha det.

4 kommentarer:

Jenny sa...

I hear you, sister!

Miss Baglady sa...

Precis samma här. Har ff dock inte riktigt hittat den där preggokåtheten och ska tydligen vara i vecka 18. Vet ej när den kommer. Hoppas den gör det snart, för magen börjar bli Stooooor.

Josefine sa...

Jag var också sådär våldsamt trött i början. När det gick över började vi ligga typ varje dag. Så då blev jag trött av det istället. Men det var ju angenämt såklart!

emster sa...

lugn. den kommer tillbaka :-)